Pages

Sunday, September 9, 2012

ဂူတာျပင္ တန္းထားေခ်

             အပူ အအီး မမွ်တေရ ရခိုင္ျပည္မွာ အီးေရဆိုလဲ နားရြက္တိ ျပတ္က်လားေအာင္ထိ အီးပနာ ပူေရဆိုလဲ ခန္ထာမွာ အကၤ်ီတင္လို႔မရေအာင္ပူေရ။ ယင္းနဲ႔လို႔ ႏြီရာသီေရာက္ေက ညစာသား ထမင္းစားျပီးတိုင္း လူတိုင္းနီးပါး အိမ္ထဲမွာ မနိန္ဘဲ အီးခ်မ္းရာ အီးခ်မ္းေၾကာင္း လီတုိက္ေတ နိန္ရာတိကို လားကတ္ေတ... 

                                                       လူစည္ကားဆံုး နိန္ရာကေတာ႔ ဂူတာျပင္တန္းထား ျဖစ္ေတ။ ( ဂူတာျပင္ရပ္ကြက္စြာ ရေသ႔ေတာင္ျမိဳ႔ အေရွ႔ေတာင္ပိုင္းထဲမွာ တည္ရွိနိန္စြာ ဂူတာျပင္ရပ္ကြက္ကို လာဖို႔ဆိုေက ယင္းတန္းထားေခ်ကို ျဖတ္ျပီးမွ ေရာက္လို႔ ဂူတာျပင္တန္းထား လို႔ေခၚပါေရ) သက္တမ္း ဇာေလာက္ၾကာယာလဲ မမွတ္မိ။ 

         အကြ်န္သိတတ္စအရြယ္ကပင္ ယင္းတန္းထားေခ်ကို ျဖတ္နိန္ရေစာ္ ေဒကု အကြ်န္႔အသက္ ၂၃ထဲေရာက္ပါလတ္ယာ။ အကြ်န္လဲ အသက္ၾကီးပါလတ္ေတ ယင္းတန္းထားေခ်လဲ တျဖည္းျဖည္း ေဟာင္းပနာ ႏွစ္တိၾကာပါလတ္ေတ။ အကြ်န္လဲ နိန္မေကာင္းလို႔ ဆီးခန္းကို ဇာႏွစ္ခါလားပစ္ယာလဲ မမွတ္မိေရပိုင္ သစ္သားနဲ႔ လုပ္ထားေရ ယင္းတန္းထားေခ်ကိုလဲ ထိုနားက သစ္တခု ဆြီးလိုက္ ဖာလိုက္နဲ႔ နပန္းလံုးနလီေရ... 

           ညစာသား ထမင္းစားျပီးတိုင္း ကလိုင္ေသွ်တိ ထိုင္ပနာ လီညွင္းခံရင္း ျဖတ္လား ျဖတ္လာ မမေသွ်တိကို နတ္ေယာင္းကား လုပ္ကတ္ေတ။ ဆေလာက္ေသာက္ေတ လူနဲ႔ ေရဒီယို နားေထာင္ေရ လူနဲ႔, ေရဒီယိုမရွိေရ လူကလဲ မိုးလင္းက RFA မွာဇာေျပာခေလ ဆိုေစာ္ကို တဆင္႔နားေထာင္ နိန္ကတ္ေတ အဘိုးရွင္ရို႔လဲ ကလိုင္ေသွ်တိနဲ႔ အျပိဳင္ ယင္းတန္းထားထက္မွာ ထိုင္နိန္ကတ္ေတ... 

          ေတးျခင္းဆိုရင္း ပျပံဳးရရြင္နဲ႔ ငါးဖမ္းျပီး နီေစာင္းလို႔ ျပန္လာကတ္ေတ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေလာင္းေခ်လဲ ယင္း တန္းထားေအာက္က အခ်ိန္မွန္ ျဖတ္လားေရ။ လင္က ေလာင္းေလွာ္ပနာ မယားသည္က ပိုက္မွာ ကပ္နိန္ေရ ငါးကို နက္ျဖန္ခါ စ်ီးမွာေရာင္းဖို႔ ခြါနိန္ေစာ္ အာဇာနည္နဲ႔ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္းဆိုထားေရ ေတးျခင္းပိုင္ လိုက္ဖက္တဲ႔ဘ၀က စံုတြဲစြာ ေဒလင္မယားပဲ ျဖစ္ရဖုိ႔..... 

           တန္းထား ညာဖက္မွာ ဆန္စက္တခုဟိေရ, ယင္းဆန္စက္ကထြက္ေတ ဖြဲခြံတိေၾကာင္႔ ေခ်ာင္းရီကို ညစ္ပါတ္စီလို႔ ေကာင္း သေဘာမက်ေကေလ႔ ၀မ္းေရးတြက္ တစ္ဖက္က ၾကည္႔လိုက္ေတခါ ေက်းဇူးတင္ရဖို႔ ျဖစ္နိန္ေရ၊ ဇာတြက္ဆိုေက ညစာဖက္ ၇ နာရီကပင္ ၁၀နာရီထိုးထိရာ ရေရ ေဒျမိဳ႔က မီးကိုအားကိုးဖို႔ဆိုေက ထမင္းေတာင္ ငတ္လားဖို႔, ယင္းဖြဲခြံကို ဆန္စက္ထိုးေရ အခ်ိန္မွာ ေဗါက္သာအိတ္နဲ႔ ေကာက္ပနာ ထမင္းခ်က္ရေစာ္.....

          တန္းထား ဘယ္ဖက္မွာ " ပုဗၺာ႐ံုၿမိဳ႕မေက်ာင္း " သို႔ "အႀဟိဖက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း" တေက်ာင္းဟိေရ။ ယင္းေက်ာင္းထဲမွာ စာၾကည္႔တိုက္ တခုရွိေရ, ေသာက္ရီကန္လဲ တကန္ဟိရ။ ႏြီရာသီ ေရာက္တိုင္း ခမ္းနီက် ဂူတာကန္ကို ပစ္ပနာ ေဒဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ရီကိုခပ္ဖို႔ ျပီးရေရ။ အျမဲမျပတ္ မိုးကုတ္၀ိပသာနာက တရားစခန္းလဲ ယင္းေက်ာင္းထဲမွာ က်င္းပလို႔ ယင္းတန္းထားေခ်စြာ လူျပတ္ေတလို႔ မဟိ.....

         တန္းထားကနိန္ လူတေခၚစာ အ၀ီး ဂူတာကန္ေဘာင္ ေအာက္မွာ ကုကၠဳိလ္ပင္ၾကီးတပင္ ထထီးမမား ဟိနိန္ေရ။ နိန္႔ခင္းသားတိုင္ေက သက္ၾကီး ရြယ္အိုတိ အပ်င္းေျပ ထိုင္စကားေျပာကတ္ေတပိုင္ ညစာသားေရာက္ေက အေသွ်တိ ကစပ္နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ရေရာင္းသတ္ပနာ စည္ကားနိန္ေရ... 

        ယင္းတန္းထားေခ်ထက္မွာ ညဥ္႔နက္ပါလတ္လီ ဂူတာျပင္က အဆိုေတာင္ေသွ်တိ ဂီတာ လက္သံျပမွဳက ပိုပနာေကာင္းလာလီနဲ႔ မေျပာင္းလဲဘဲ ယင္းပံုရိပ္ေခ်တိစြာ ဟိနလီဖုိ႔.....

        အကြ်န္လဲ တနိန္႔ ယင္း ပန္းခ်ီးကားေခ်ကို ျပန္ပနာ အသက္သြင္းဖို႔ ျပန္လာလတ္ေမ ဂူတာျပင္ တန္းထားေခ်.............

2 comments:

  1. A kind of memoirs!! Reflections upon right to the very present!! But what you tracing back in the story is sort of one descriptive piece, of course in my perspective, but otherwise, about Guo Tar Brun Bridge linking between what is Rathedaung proper and what is southern-east of the said, Guo Tar Brun Ward. What is untold to us by the story is to be told by means of, at least, without words. What critics else should I get you, anyhow? Sum up, by far you are a most better off.

    ReplyDelete